Sunday 4 March 2012

Mencontohi Kecekapan Pengurusan Google

Kurang daripada 24 jam, Google Incorporation telah menarik balik penggantungan akaun Google bagi laman blog rasmi SMK Senawang 3. Meskipun pihak Google menjanjikan masalah teknikal itu boleh diselesaikan dalam tempoh 5 hari, ianya dapat dilakukan dengan lebih cepat dan cekap. Inilah sebabnya agaknya mengapa Google Incorporation. tersenarai sebagai antara 10 syarikat teknologi yang paling cekap berdasarkan keuntungan per bilangan pekerja pada tahun 2011 yang lalu. Untuk makluman pembaca, Google Incorporation berada di tangga kedua selepas Sandisk Corporation, pengeluar utama pen drive.

Kedudukan 10 syarikat teknologi paling cekap ditunjukkan dalam graf di bawah:
Sumber: MANDASOFT
Terfikir juga dalam hati, seandainya semua pendidik termasuk penulis mempunyai misi peribadi untuk menjadi top ten sebagai pendidik paling cekap, tentulah kita berupaya melonjakkan tahap pencapaian sekolah masing-masing dalam masa yang singkat. 

Walau bagaimanpun kata anak saya mungkin tidak ramai yang mahu menghubungi pihak Google apabila laman blog mereka disekat menjadikan komplen saya kepada Google menjadi satu-satunya respon yang diterima oleh Google. Oleh kerana itulah laman blog rasmi SMK Senawang 3 dapat dipulihkan kurang daripada 24 jam sehingga ada pembaca yang tidak menyedari ianya telah disekat seketika.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...