Tuesday 19 March 2013

Kursus Membina dan Mengurus Blog untuk Pengetua

Alhamdulillah, pada hari ini, saya berjaya mengendalikan kursus membina dan mengurus blog untuk  19 orang rakan pengetua yang berminat menceburi dunia blogging. Terima kasih kepada semua rakan pengetua yang sudi menghadiri kursus ini dan tahniah kerana berjaya menghasilkan blog sendiri. 

Kursus ini dinamakan kursus membina dan mengurus blog kerana membina blog adalah sesuatu yang boleh dianggap mudah. Namun untuk meneruskan penulisan atau penghantaran posting adalah sesuatu yang sukar kerana kesibukan tugas pengetua dalam menguruskan sekolah masing-masing. Sering kali kita dapati begitu banyak laman blog yang dapat dicipta, tetapi akhirnya sedang kita asyik mengikuti blog tersebut, penulisnya sering kali berhenti di pertengahan jalan. Oleh kerana itu mengurus blog adalah satu aktiviti yang sangat penting supaya penulisan blog dapat diteruskan secara berkala.



Harapan saya adalah semua pengetua di Negeri Sembilan dapat membina dan mengurus laman blog sendiri supaya segala pengalaman berkaitan keguruan dan pengurusan serta pentadbiran sekolah yang dikumpul begitu lama sepanjang karier rakan-rakan pengetua dapat dirakamkan dalam bentuk penulisan blog. Akhirnya pengetahuan dan pengalaman ini dapat dikongsi bersama dengan guru-guru dan bakal pengetua supaya ianya dapat membantu meningkatkan lagi tahap profesionalisme guru dan pengurus pendidikan dalam mencapai 11 aspirasi dalam 3PM, Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013-2025.

1 comment:

  1. Alhamdullillah, tahniah... tahniah & tahniah. Semoga guru-guru di Malaysia akan bertambah maju dalam domain perkomputeran...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...